„Лошите творци копират. Добрите творци крадат.” – Пабло Пикасо
„Когато откраднеш, ти го правиш твое собствено. Толкова твое, че дори човека, който е бил измамен не може да разбере, че е бил ограбен. Дай на откраднатите идеи нов вид, нова особеност, нов ъгъл, по начин по който само ти можеш. … Само лошите творци копират!“
За съжаление много малко рекламни агенции разбират смисъла на тази мисъл на Пабло Пикасо.
Или по друг начин казано – няма нищо лошо да се вдъхновиш, но после дай на творението си свой собствен образ. В днешния свят на хиперинформация и фактът, че почти всеки носи интернета в джоба си – копирането не прави чест на никой, а още по-малко на рекламните агенции, които трябва да консултират правилно и да водят клиента.
Говоря за кампанията на Пощенска банка по повод 25 годишния им юбилей и в частност акцията им на POI, която тече в момента в Paradise Center.
Там промотърки подканват да сложиш очила за VR – HTC Vive и да напишеш своето послание за бъдещето.
Чудесно! – а дано, ама надали!
По повод своята 250 годишнина Hennessy правят цялостна кампания с основен claim – Send your message to the Future!
Наистина чудесна работа са сътворили колегите за Hennessy. А агенцията, работеща за Пощенска Банка, просто са копирали.
Използването на VR е добра идея. Но – щеше да е още по-добре, ако това рисуване на послание се случва не просто чрез готов софтуер за рисуване (който ни се представя за супер иновативен и специално създаден за Пощенска банка), а чрез съдържание и среда, специално направени за Пощенска банка.
Нали качествената реклама трябва да напасва концепциите по идентичността и визията на възложителя към всяка една активност от кампанията?
И тук знаем за какво говорим:
http://formi.bg/vr-обучение-за-daimler-ag/
Всеки е свободен да прави това, което иска. НО – не забравяйте, че живеем в едно наистина глобално село. Такива неща би следвало да са недoпустими, но нека всеки сам направи своите изводи. Нека и маркетинговият отдел на Пощенска банка си зададе правилните въпроси.
Simeon Marchev
CEO
Assoc. Prof. BAW Munich